ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 8, ΠΕΥΚΗ ΤΗΛ. 2108028149 | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΝΕΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΓΥΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 2 ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ  ΤΗΛ. 2110043890

Βοηθώντας τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες… «κατ’ οίκον»

Έχοντας στην οικογένεια παιδί με μαθησιακές δυσκολίες δύο πρέπει να είναι οι βασικοί μας στόχοι ως γονείς: α) να μεταδώσουμε στα παιδιά μας θετική ενεργητική στάση προς τη μάθηση και γενικά προς τη ζωή τους και β) να τους διδάξουμε δεξιότητες που έχουν σχέση με τη μάθηση μέσα από την καθημερινή ζωή.

   ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μπορεί να επιτευχθεί αν παρέχουμε στο παιδί υποστήριξη, σταθερότητα και ενεργοποίηση των δυνατοτήτων του

Α) ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

  • Επιβραβεύουμε το παιδί για την προσπάθειά του
  • Επισημαίνουμε τις επιτυχίες του ή το σωστό μέρος των εργασιών του, όσο ασήμαντες κι αν είναι
  • Το παροτρύνουμε να αρχίζει από τα εύκολα ώστε να βιώνει την επιτυχία και παραλείπουμε τα πολύ δύσκολα
  • Λέμε στο παιδί τι να κάνει και όχι τι να μην κάνει. Π.χ «έλα διάβασε» όχι «σταμάτα να βλέπεις τηλεόραση»
  • Του λέμε ακριβώς αυτό που εννοούμε, π.χ  «βάλε το μπουφάν σου στη ντουλάπα», όχι «γιατί άφησες το μπουφάν σου στον καναπέ»
  • Προσέχουμε πώς επηρεάζει ο αδερφός/αδερφή το πρόβλημα, π.χ τον ειρωνεύεται, του επισημαίνει την αποτυχία του, επιδεικνύει τη δική του επιτυχία ή αντίθετα δείχνει αγάπη και ενδιαφέρον

Β) ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ

  • Κρατάμε σταθερή στάση και δεν αφήνουμε τον οίκτο ή τις ενοχές να υπερισχύσουν
  • Επιμένουμε να τελειώνει την εργασία του μέσα στα πλαίσια βέβαια των δυνατοτήτων του
  • Αποφεύγουμε τη λογομαχία με το παιδί
  • Κατά την καθορισμένη ώρα δεν επιτρέπουμε άλλες ασχολίες εκτός της μελέτης
  • Όταν αποσπάει την προσοχή του ερμηνεύουμε τη συμπεριφορά του λέγοντας «προσπαθείς να αποφύγεις τη δουλειά σου γιατί πιστεύεις ότι θα δυσκολευτείς»

Γ) ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ

  • Αποφεύγουμε να δίνουμε έτοιμες λύσεις  ή να δείχνουμε εκνευρισμό
  • Αφήνουμε το παιδί να μιλήσει χωρίς να το διακόπτουμε δίνοντάς του να καταλάβει ότι δώσαμε σημασία σε αυτά που είπε
  • Αντανακλούμε τα συναισθήματά του π.χ όταν λέει «πήρα χαμηλό βαθμό σήμερα», εμείς του λέμε «αισθάνεσαι αποθαρρυμένος»
  • Του προτείνουμε μια λύση μόνο όταν δεν έχει απάντηση
  • Επανερχόμαστε αργότερα για να δούμε αν έκανε προσπάθεια

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ

Κατευθύνουμε το παιδί σε συνήθειες που διευκολύνουν τη μάθηση, όπως οργάνωση ΧΩΡΟΥ, ΧΡΟΝΟΥ και ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ

Α) ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΩΡΟΥ

  • Τακτοποιεί το δωμάτιό του ώστε να φαίνονται όσο το δυνατόν λιγότερα αντικείμενα (για να μην αποσπάται η προσοχή του)
  • Τακτοποιεί τα συρτάρια του (μαθαίνει έτσι ταξινόμηση)
  • Προετοιμάζει την τσάντα του (αποφεύγει έτσι το άγχος και την πίεση της τελευταίας στιγμής)
  • Τοποθετούμε την κρεμάστρα στο ύψος του ώστε να κρεμάει μόνο του τα ρούχα του
  • Το παροτρύνουμε να στρώνει το τραπέζι δίνοντάς του συγκεκριμένες και απλές οδηγίες όπως: «πόσοι είμαστε; Πόσα πιρούνια και μαχαίρια χρειάζονται; Τι άλλο λείπει;» Έτσι το μαθαίνουμε την έννοια της αντιστοίχισης και το ενθαρρύνουμε να προσέχει τις λεπτομέρειες.
  • Όταν πάμε κάπου μαζί του εφιστούμε την προσοχή για το ποια διαδρομή ακολουθούμε ή αφήνουμε το παιδί να μας οδηγήσει. Με τον τρόπο αυτό το βοηθάμε στον προσανατολισμό του στο χώρο

Β) ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ

  • Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες έχει ανάγκη να ακολουθεί ρουτίνες δηλ. να τρώει, να μελετάει και να κοιμάται τις ίδιες ώρες κάθε μέρα
  • Του μαθαίνουμε την έννοια της αλληλουχίας δηλ. τι θα γίνει τώρα, τι μετά…. π.χ κάθε πρωί που ξυπνάει να ετοιμάζεται κάνοντας πράγματα με την ίδια σειρά: να πλένεται, να τρώει, να ντύνεται…..
  • Το μαθαίνουμε να συσχετίζει την ώρα με συγκεκριμένα γεγονότα π.χ στις 2:30 θα έρθει ο μπαμπάς, στις 3:00 θα φάμε
  • Του αγοράζουμε ή φτιάχνουμε μόνοι μας ένα ημερολόγιο που να περιέχει σε μια σελίδα όλους τους μήνες σε σχήμα κύκλου. Κάθε μήνα τον συσχετίζουμε με ένα σημαντικό γεγονός.

Γ) ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

  • Οργανώνουμε το χώρο με λίγα αντικείμενα γύρω του για να μην αποσπάται η προσοχή του
  • Τα παιχνίδια του να είναι σε μέρος που να μην τα βλέπει
  • Πριν αρχίσει τη μελέτη έχει κοντά του όλα τα απαραίτητα: βιβλία, τετράδια, μολύβια, γόμα, ώστε να μην διακόπτει τη μελέτη του
  • Φροντίζουμε να διαβάζει σε χώρο που δεν τον ενοχλούν τα άλλα μέλη της οικογένειας με τις δικές τους δραστηριότητες
  • Αν προσπαθεί να αποφύγει τη μελέτη το επαναφέρουμε σταθερά
  • Αποφεύγουμε τους καυγάδες
  • Αντλούμε παραδείγματα από τα ενδιαφέροντά του για να τα συνδέσουμε με τη μάθηση
  • Αναλαμβάνει τη μελέτη ο γονιός που το αντιμετωπίζει με περισσότερη ηρεμία

Ο ρόλος του γονιού δεν είναι να αντικαταστήσει το σχολείο αλλά να βοηθήσει ώστε το παιδί να αποκτήσει μια αισιόδοξη, ενεργητική στάση ζωής και αγάπης προς το σχολείο και τη μάθηση

ΠΗΓΗ:blogs.sch.gr/

Κάνε Share:

Περισσότερα χρήσιμα άρθρα

agglika stin a dimotikou

Αγγλικά στην Ά Δημοτικού

Η Α’ Δημοτικού είναι ιδανική ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μαθήματα στα Νηπιακά τμήματα Αγγλικών Pre-Junior. Δεν θεωρείται πλέον νωρίς το να ξεκινάει τα

Ξένες γλώσσες εναντίον… άνοιας

Ο χειρισμός δύο γλωσσών «γυμνάζει» τον εγκέφαλο και τον διατηρεί σε εγρήγορση ακόμη και σε μεγάλη ηλικία Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας βοηθά τον εγκέφαλο

Τα «γκάτζετ»… κρασάρουν τον εγκέφαλο

Το multitasking («πολυπραγμοσύνη»), δηλαδή η ικανότητα του ατόμου να επεξεργάζεται πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του εγκεφάλου, προειδοποιούν αμερικανοί και

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ

Hellenic American
Union

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ