ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 8, ΠΕΥΚΗ ΤΗΛ. 2108028149 | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΝΕΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΓΥΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 2 ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ  ΤΗΛ. 2110043890

Ξέρεις ελληνικά; Τότε ξέρεις και αγγλικά!

Ξέρεις Ελληνικά; Τότε και ξέρεις και Αγγλικά! Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε πριν από χρόνια στην Αμερική από τον καθηγητή John Karalas, για να αποδείξει ότι μπορεί κάποιος να γράψει ένα κείμενο στα Αγγλικά, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά Ελληνικές λέξεις.

Το κείμενο έχει αναδημοσιευτεί σε πολλές ιστοσελίδες ομογενών στην Αμερική και ολόκληρο τον κόσμο και πρόσφατα έγινε γνωστό και στην Ελλάδα.

 

Theater emphasized pedagogy, idealism and harmony

 

“The genesis of classical drama was not symptomatic. Aneuphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text.

The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric, had many grammatical idioms and idiosyncrasies. The protagonists periodically used pseudonyms. Anonymity was a syndrome that characterized the theatrical atmosphere. The panoramic fantasy, the mystique, the melody, the aesthetics, the use of the cosmetic epithets are characteristics of drama.

Eventhrough the theaters were physically gigantic, there was noneed for microphones because the architecture and the acoustics would echo isometrically and crystal – clear. Many epistimologists of physics, aerodynamics, acoustics, electronics, electromagnetics can not analyze – explain the ideal and isometric acoustics of Hellenic theaters even today.

There were many categories of drama: classical drama, melodrama, satiric, epic, comedy, etc. The syndrome of xenophobia or dyslexia was overcome by the pathos of the actors who practiced methodically and emphatically. Acrobatics were also euphoric. There was a plethora of anecdotal themes, with which the acrobats would electrify the ecstatic audience with scenes from mythical and historical episodes.

Some theatric episodes were characterized as scandalous and blasphemous. Pornography, bigamy, hemophilia, nymphomania, polyandry, polygamy and heterosexuality were dramatized in a pedagogical way so the mysticism about them would not cause phobia or anathema or taken as anomaly but through logic, dialogue and analysis skepticism and the pathetic or cryptic mystery behind them would be dispelled. It is historically and chronologically proven that theater emphasized pedagogy, idealism and harmony. Paradoxically it also energized patriotism a phenomenon that symbolized ethnically character and phenomenal heroism.”

 

Αλήθεια… Υπάρχει κανείς που δεν κατάλαβε τι έλεγε το παραπάνω άρθρο;

 

Πηγή: 24wro.blogspot.gr

Κάνε Share:

Περισσότερα χρήσιμα άρθρα

agglika stin a dimotikou

Αγγλικά στην Ά Δημοτικού

Η Α’ Δημοτικού είναι ιδανική ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μαθήματα στα Νηπιακά τμήματα Αγγλικών Pre-Junior. Δεν θεωρείται πλέον νωρίς το να ξεκινάει τα

Ξένες γλώσσες εναντίον… άνοιας

Ο χειρισμός δύο γλωσσών «γυμνάζει» τον εγκέφαλο και τον διατηρεί σε εγρήγορση ακόμη και σε μεγάλη ηλικία Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας βοηθά τον εγκέφαλο

Τα «γκάτζετ»… κρασάρουν τον εγκέφαλο

Το multitasking («πολυπραγμοσύνη»), δηλαδή η ικανότητα του ατόμου να επεξεργάζεται πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του εγκεφάλου, προειδοποιούν αμερικανοί και

ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 8, ΠΕΥΚΗ ΤΗΛ. 2108028149

 ΑΡΓΥΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 2 ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ ΤΗΛ. 2110043890

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ

Hellenic American
Union

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ