ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 8, ΠΕΥΚΗ ΤΗΛ. 2108028149 | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΝΕΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΓΥΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 2 ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ  ΤΗΛ. 2110043890

Οι ξένες γλώσσες «ακονίζουν» τον εγκέφαλο

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας επηρεάζει βαθιά τον εγκέφαλο, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά στους ήχους και κάνοντάς τον πιο αποδοτικό, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Νορθουέστερν που την πραγματοποίησαν εκτιμούν ότι η πολυγλωσσία είναι μία μορφή άσκησης για το μυαλό, που το «τελειοποιεί».
Όπως γράφουν στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» (PNAS), κατέγραψαν τις αντιδράσεις του εγκεφάλου 48 υγιών φοιτητών (οι 23 ήταν δίγλωσσοι), σε διάφορους ήχους.
Στο κεφάλι των εθελοντών τοποθετήθηκαν ηλεκτρόδια που κατέγραφαν την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου τους.
Όταν στο εργαστήριο επικρατούσε πλήρης ησυχία, οι εγκεφαλικές αντιδράσεις των φοιτητών ήταν οι ίδιες, είτε ήταν δίγλωσσοι είτε ήταν μόνο αγγλόφωνοι.
Όταν, όμως, στον περιβάλλοντα χώρο επικρατούσε φασαρία, ο εγκέφαλος των δίγλωσσων φοιτητών αντέδρασε πολύ ανώτερα στην επεξεργασία των ήχων, καθώς κατόρθωσε να εστιαστεί στις σημαντικές πληροφορίες (αυτές που έπρεπε να ακούσουν οι φοιτητές) αποκλείοντας τις περιττές (τους περιβάλλοντες ήχους).
Οι εγκεφαλικές αντιδράσεις των δίγλωσσων φοιτητών ήταν ιδιαιτέρως έντονες στο στέλεχος του εγκεφάλου – την δομή που βρίσκεται στο πίσω μέρος του κρανίου και αποτελεί τον αισθητήριο και κινητικό «συνδετικό κρίκο» ανάμεσα στον εγκέφαλο και στο σώμα.
Το εγκεφαλικό στέλεχος επιτελεί πολλούς ρόλους, από την ρύθμιση του καρδιακού ρυθμού, της αναπνοής και της αντοχής στον πόνο έως την εγρήγορση, την επίγνωση και τη συνείδηση.
«Η αυξημένη πείρα των δίγλωσσων ανθρώπων με τον ήχο, οδηγεί σε ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό, ευπροσάρμοστο και εστιασμένο ακουστικό σύστημα, το οποίο αποδίδει εξαιρετικά καλά σε δύσκολες ή νέες ακουστικές συνθήκες», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Νίνα Κράους, καθηγήτρια στο Τμήμα Νευροβιολογίας του πανεπιστημίου.
«Ο κόσμος λύνει σταυρόλεξα και παζλ για να διατηρεί το μυαλό του “κοφτερό”, αλλά διαπιστώσαμε ότι η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας παρέχει αυτομάτως τα ίδια οφέλη», πρόσθεσε η ερευνήτρια δρ Βιορίκα Μάριαν.
«Τα στοιχεία μας υποδηλώνουν ότι τα οφέλη της διγλωσσίας είναι ευρεία και πολύ ισχυρά, και συμπεριλαμβάνουν την βελτίωση της προσοχής, των αναστολών και της κωδικοποίησης των ήχων».
Ανάλογο όφελος έχει παρατηρηθεί και στους μουσικούς, όταν κάνουν πρόβα, πρόσθεσαν οι δύο ερευνήτριες.
Προγενέστερες μελέτες, εξάλλου, έχουν δείξει πως η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μας προστατεύει και από την άνοια.

Πηγή : Web Only

Κάνε Share:

Περισσότερα χρήσιμα άρθρα

agglika stin a dimotikou

Αγγλικά στην Ά Δημοτικού

Η Α’ Δημοτικού είναι ιδανική ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μαθήματα στα Νηπιακά τμήματα Αγγλικών Pre-Junior. Δεν θεωρείται πλέον νωρίς το να ξεκινάει τα

Ξένες γλώσσες εναντίον… άνοιας

Ο χειρισμός δύο γλωσσών «γυμνάζει» τον εγκέφαλο και τον διατηρεί σε εγρήγορση ακόμη και σε μεγάλη ηλικία Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας βοηθά τον εγκέφαλο

Τα «γκάτζετ»… κρασάρουν τον εγκέφαλο

Το multitasking («πολυπραγμοσύνη»), δηλαδή η ικανότητα του ατόμου να επεξεργάζεται πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του εγκεφάλου, προειδοποιούν αμερικανοί και

«Αν δεν πάθει, δεν θα μάθει»

Ολοένα και περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο «κίνδυνος» κάνει καλό στα παιδιά. Φυσικά κάνουν λόγο για ελεγχόμενο ρίσκο στα παιδικά παιχνίδια και επισημαίνουν τη θετική

ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 8, ΠΕΥΚΗ ΤΗΛ. 2108028149

 ΑΡΓΥΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 2 ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ ΤΗΛ. 2110043890

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ

Hellenic American
Union

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ